( ၁၉ ) မေကာင္းမႈကို စိတ္ျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
မေကာင္းမႈကို စိတ္ျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါး
ျဖစ္သည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းတစ္ရပ္
ျဖစ္သည္။
ေရွးသေရာအခါ ဗာရာဏသီျပည္၀ယ္ ဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးတစ္ဦး
ရွိသည္။ သူသည္ ပညာလည္းရွိသည္။ အက်င့္သီလလည္း ေကာင္းသည္။ သူ႔ထံသို႔ အမ်ိဳးေကာင္းသား
လုလင္မ်ားစြာတို႔သည္ လာေရာက္ အတတ္သင္ၾကသည္။ ဆရာႀကီးတြင္ လွပယဥ္ေက်းေသာ သမီးပ်ိဳကေလးတစ္ဦး
ရွိသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဆရာႀကီးက-တပည့္ လုလင္တို႔ကို ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္း-မေကာင္း ငါစူးစမ္းမည္။
သူတို႔အထဲမွ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းသူကို ငါ့သမီးႏွင့္ လက္ဆက္ေပးမည္-ဟူ၍ ၾကံစည္သည္။
ထို႔ေနာက္ သူသည္ တပည့္လုလင္တို႔ကို ေခၚသည္။ အေမာင္တို႔-ငါ့
သမီးသည္ အရြယ္ေရာက္ျပီ။ ငါ့သမီး ဆင္ျမန္းရန္ သင္တို႔အိမ္မွ အ၀တ္တန္ဆာတို႔ကို မိဘေဆြမ်ိဳးတို႔
မသိေအာင္ တိတ္တဆိတ္ ခိုးယူလာခဲ့ပါ။ အဖိုးအထိုက္ဆံုးေသာ အ၀တ္တန္ဆာကို ခိုးယူလာႏိုင္သူအား
ငါ့သမီးႏွင့္ ထိမ္းျမားေပးမည္-ဟူ၍ ေျပာဆိုသည္။
တပည့္တို႔သည္ ဆရာႀကီး၏ သမီးကို စံုမက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ဆရာႀကီး ေစခိုင္းသည့္အတိုင္း အိမ္သို႔ျပန္၍ အဖိုးတန္ အ၀တ္တန္ဆာမ်ားကို မိဘေဆြမ်ိဳးတို႔
မသိေအာင္ ခိုးယူလာၾကသည္။ ဆရာႀကီးကို ေပးအပ္ၾကသည္။ ဆရာႀကီးကလည္း ပစၥည္းအားလံုးကို အမွတ္အသားျပဳ၍
စနစ္တက် သိမ္းဆည္းထားသည္။
ဤသို႔ တပည့္လုလင္တို႔သည္ အိမ္မွ အ၀တ္တန္ဆာတို႔ကို ခိုးယူလာေသာ္လည္း
ထူးျခားေသာ တပည့္လုလင္ တစ္ဦးမူ လံုး၀ ခိုးယူျခင္း မျပဳေပ။ တစံုတစ္ခုေသာ အ၀တ္တန္ဆာကိုမွ
ဆရာႀကီးထံ ေပးအပ္ျခင္း မျပဳေပ။
ထိုအခါ ဆရာႀကီးက ထိုလုလင္အား အေၾကာင္းရင္းကို စံုစမ္းေမးျမန္းသည္။
လုလင္က-ဆရာ အကၽြႏ္ုပ္သည္ ဆရာႀကီးသမီးပ်ိဳကို စံုမက္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အိမ္မွအ၀တ္တန္ဆာကိုမူ
ခိုးယူျခင္းမျပဳလိုပါ။ ေလာက၌ မေကာင္းမႈျပဳသူအဖို႔ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မည္သည္ မရွိပါ။ ခိုးယူမႈစေသာ
မေကာင္းမႈကို အကၽြႏ္ုပ္သည္ စိတ္ျဖင့္ပင္ မျပစ္မွားလိုပါ-ဟူ၍ ေျပာဆိုသည္။
ဆရာႀကီးသည္ ထိုလုလင္ကို အလြန္ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးသြားသည္။
အေမာင္-ငါ့သမီး၌ အ၀တ္တန္ဆာမရွိ၍ ခိုးခိုင္းသည္ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းသူကို
စမ္းသပ္ေရြးခ်ယ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အေမာင္သည္ ငါ့သမီးႏွင့္ ထိုက္တန္သူ ျဖစ္သည္-ဟု ေျပာဆိုသည္။
ထိုလုလင္ပ်ိဳကို ခ်ီးက်ဴးကာ သမီးႏွင့္ ထိမ္းျမားေပး ေလသည္။
က်န္တပည့္တို႔အား မေကာင္းမႈ မျပဳရန္ ဆိုဆံုးမသည္။ ခိုးယူလာခဲ့ေသာ
ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း အသီးသီး ျပန္လည္ေပးေစေလသည္။
( က်မ္းကိုး-၅၅၀-သီလ၀ီမံသနဇာတ္)
( မင္းယုေ၀)
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၃-ခု ေဖေဖာ္၀ါရီလ)
No comments:
Post a Comment